Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

Kind van 10 met Tourette, wordt GEK van de tics...

  • Saskia

    Beste allemaal,

    Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn zoon, 11 jaar GTS heeft.

    Het was een opluchting.

    Na 7 jaar knokken en zoeken is nu eindelijk duidelijk wat er aan de hand is. Naast GTS heeft hij ook Asperger, ADHD en OCS.

    Natuurlijk word ik soms horendol van geluiden en bewegingen maar ik werd gekker van de hulpverlening….Ik roep al vanaf zijn derde jaar dat er iets is….en het gaat met golven…soms gaat het goed, soms minder.

    Iedereen bedacht wel iets, op school kende ze hem niet. Hij is er goed in onderdrukken…maar thuis komt het er dubbelhard uit.

    Hij is ook redelijk explosief…uiteindelijk bedacht men : het ligt aan thuis. Een kind dat alleen thuis problemen veroorzaakt…dat moet aan thuis liggen.

    Ik ging er haast in geloven….totdat ik mijn huidige partner leerde kennen en we opnieuw het hulpverleningscircuit ingingen…Samen met hem hebben we uiteindelijk de juiste diagnose en kunnen we weer toekomst kijken…

    De meest roerige tijd gaat nog komen, de pubertijd maar door alles wat we nu weten kunnen we de juiste hulp en evt medicatie inschakelen…

    Verder wil ik iedereen erop wijzen dat er ook wel leuke dingen zitten aan alles hoor …

    * humor

    * ADHD zorgt voor veel energie…veel doen in korte tijd

    * Asperger zorgt voor gevatte opmerkingen

    Ieder kind is uniek….wij zijn een bijzonder gezin met bijzondere kinderen en proberen vooral veel positief te halen uit al die bijzondere kenmerken…

    En ja….soms heb je even time-out nodig…zorg ervoor…

    Geniet van je kinderen…haal eruit wat er in zit….

    Saskia

  • Pien

    Mijn zoon is 10 jaar en heeft mcdd en gts. Maakt bij spannende gebeurtenissen onafgebroken geluidjes, rolt met zijn ogen en wappert maar wat graag met zijn handen. Af en toe voelt hij zoveel frustratie dat hij in ene ontzettend explosief reageert en daarna zelf zo ontzettend verdrietig is omdat hij dat allemaal helemaal niet wil. Dat is eigenlijk wat mij als moeder zijnde het meest treft, het ongelooflijke gevoel van onmacht. Het is heel erg belangrijk voor jezelf om de nodige humor te blijven behouden. Huilen doe is als de kinderen op bed liggen en piekeren vaak tot diep in de nacht maar 's ochtends gaat de knop weer om en is daar weer de altijd geduldige, onuitputtelijke, vrolijke mama….

    Pien

  • Ton van Reeuwijk

    Misschien dat de vaders en moeders eens minder naar die achterlijke debielen TV moeten kijken en in plaats daarvan meer aandacht besteden aan hun kroost.

    Dat hele ADHD gebeuren is een uit de duim gezogen “ziekte” dat letterlijk tijdens een vergadering is ontstaan.

    De “deskundigen” oftewel, psychiaters die de “Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders” gebruiken, geschreven door leden van de

    “American association of psychiatrists”.

    Deze leden hebben recentelijk openbaar toegegeven dat ADHD een verzonnen

    ziekte is die niet medisch onderbouwd kan worden. Over de oorsprong en genezing van ADHD hebben ze ook geen antwoord.

    Er gaan miljarden om in die farmaceutische Ritalin en concerta industrie.

    Ouders laten zich alles aanlullen, omdat het snappertje vaak niet verder gaat dan Carlo Boshard, Fransie Bauer, Jantje smit of SBS6.

    Er bestaan van ADHD geen medische dossiers, door de medische wereld ook niet erkend als zijnde “ziekte”.

    Sterke stimulantia worden als psychotica gebruikt en zodanig hoog gedoseerd totdat men de nevenwerkingen uitlokt.

    Er ontstaat een psychotisch gedrag als bij-werking omdat dosis per dosis de neuronen worden verwoest.

    Immers, de psychiatrie heeft voor die bij-werking op een frauduleuze en criminele manier een winstgevende therapeutische

    indicatie bedacht : ADHD!

    Het rustig lijken is gewoon het dwangmatig psychotisch gedrag, dat men in de literatuur eufemistisch als een robotachtig gedrag omschrijft.

    Na chronisch gebruik worden bijna steeds corrigerend antipsychotica toegediend (Risperdal,Dipiperon, Zyprexa), omdat men een controle verliest over  het gedrag (tics, wanen, agressie), maar ook op rookgedrag,

    rijgedrag enz…

    Het optreden van andere ‘kwalijke’ bijwerkingen wordt zelfs als een symptoom van de aandoening uitgelegd, waardoor men nog hoger gaat doseren.

    De kinderen van deze generatie zuigen nu eenmaal alles sneller op dan dat wij dat deden, maken een snellere evolutie mee op dat gebied en dat strookt niet met onze huidig beeld van onze maatschappij waar wij in leven.

    Maar tijd besteden aan onze kids kunnen we niet.

    Wat nou gek worden van wat gesmak en gekuch.

    Ga je schamen, diep diep schamen.

    Ik heb als kind niet anders gedaan als met m'n tong uit m'n hangen, daar was ik KISS-fan voor.

    Mijn dochter zat 5 dagen op school en we mmoesten naar school komen voor een gesprek, omdat ze dachten dat ze ADHD had.

    Ze had namelijk andere interesses dan andere kinderen.

    Ze zat namelijk op tafel te trommelen en deed wat voetenwerk.

    De juf dacht dat ze niet helemaal goed was.

    Ik legde haar uit dat ze thuis op het drumstel van haar vader speelt

    en dat met die voeten “dubbele basen” heet.

    Een veel gebruikte term in de drummerswereld.

    Maar het week wat af van het gemiddelde doorzonkind,

    dus hang er maar een kaartje aan.

    Misschien een beetje confronterend, maar de waarheid is soms hard.

    Tony

  • jo

    sorry hoor vind het een beetje te die reactie, gaat hier over tourette hoor heel wat anders dan adhd en heb niks te maken met die debiele tv

    Dat hele ADHD gebeuren is een uit de duim gezogen “ziekte” dat letterlijk tijdens een vergadering is ontstaan.

    je wilt dus gaan vertellen dat de diagnose die deze kinderen krijgen door neurologen enz verzonnen worden war denk jezelf zou wel lekker makkelijk wezen

    gr jo

  • Ton van Reeuwijk

    Jo,

    Dat denk ik niet, dat is zo.

    Als jij jezelf iets anders wilt laten wijsmaken, het zij zo.

    En deze reactie is helemaal niet “tè”.

    Want het merendeel hier op het forum heeft het over ADHD.

    Dus, als je nou een beetje nuchter nadenkt en jezelf zou openstellen adviseer ik je het volgende boek eens te lezen:

    Auteur: Fernand Haesbrouck

    Titel: ADHD Medicatie, Medische Megablunder.

    ISBN 978-9-0902-1709-3

    Krijg je misschien een ietwat objectievere kijk op het hele gebeuren.

    Ps. Ik heb niets gezegd over Tourette….

  • Maarten

    Ton,

    Je moet eens wat beter gaan lezen en niet die Fernand blindelings gaan quoten. Die man misbruikt info van de FDA en interpreteert het zoals hij het wilt.

    Ik ben in grote gedachte wel eens dat je heel voorzichtig moet zijn met het innemen van middelen en het diagnostiseren.

    Gedrag werd te gemakkelijk in een bepaald hokje gezet.

    Gezond verstand is het belangrijkste. Niet mensen gaan napraten.

    Niet hypen, zowel niet voor als tegen.

    just my 2 cents

  • Ton van Reeuwijk

    Maarten,

    Ik praat niet na.

    Ik citeerde…..

    Vandaar de Quote.

    Dat had jij moeten begrijpen, gezien je nuchtere kijk.

    Natuurlijk interpreteert hij het naar zijn visie.

    Dat lijkt me ook logisch, wanneer je er anders over denkt.

    Feit is en blijft dat ADHD geen bewezen “ziekte” is.

    De symptomen gelden voor bijna alle mensen.

    Dat heb ik toch goed gelezen hoor…

    Ik trek daar mijn conclusie uit en kan mijn mening daarmee goed onderbouwen.

    Feit blijft ook dat zelfs de kleuters moeten worden klaargestoomd voor deze prestatie maatschappij waar wij in leven.

    Als een kind van 5 jaar, zich onderscheidt van de rest van de klas,

    wordt er in veel gevalllen al gesproken over een kinderarts en/of psychiater.

    Iedereen moet in de stroom mee gaan, is een kind net even anders en heeft

    concentratie “problemen” met stof die hem/haar niet interesseert dan zou dat een symptoom kunnen zijn van ADHD

    MAW, ADHD sluit daar naadloos op aan.

    Zo blijven de kiddo's in het gareel, kan de psychiatrie blijven floreren, en blijft iedereen lekker kleinburgerlijk en bekrompen, precies zoals de overheid het hebben wil.

    Ingenieus!

    Het feit dat kinderen wereldwijd worden volgestopt met deze “harddrug” zegt wat mij betreft genoeg!

  • mama van 3

    Ton, ik ben het met je eens dat je een kind niet zomaar medicatie moet geven om dat het een diagnose “ADHD”, “tourette” of zo geregen heeft of als de omgeving het drukke gedrag of de tics als storend ervaart. Maar wanneer het kind zelf vraagt om geholpen te worden omdat hij of zij het gevoel niet meer aankan vind ik de stap naar medicatie zeker niet fout.

  • claudia

    ben het helemaal eens met verzonnen hype rondom adhd etc. etc., maar hoe je ook vecht om je kind (in ons geval gediagnostiseerd motorische en vocale tic stoornis nao) gewoon normaal op te laten groeien je kunt er niet onderuit dat andere mensen zich storen aan het gedrag van jouw kind. als je je kind op “normaal” onderwijs wilt laten zitten, clubjes wil laten volgen etc. etc. word je welhaast gedwongen het medicatie te geven om de tics te dimmen anders vliegt het gelijk naar bijzonder onderwijs etc. etc. de maatschappij is loeihard!!! Kan ons het schelen dat ons kind thuis rondtict we hebben er toch al 4 dus het is toch al druk. Maar in een volle klas kan het gewoon niet.