Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

werken met tourette?

  • onbekend met tourette

    Ik ben een beginnend ondernemer. Kortgeleden heeft een meisje (17 jaar oud) bij mij gesolliciteerd voor een vacature als verkoopster. Zij maakte op mij een heel goede indruk, voornamelijk omdat zij tijdens het gesprek eerlijk aangaf het Syndroom van Tourette (?) te hebben. Ik heb eerlijk gezegd heel weinig ervaring met dit syndroom, maar zij kon mij vertellen, dat zij de tics onder controle kan houden zolang zij dit wil. Wat ik daarvan weet is, dat tics vaak veel erger zouden worden als er meer druk opgelegd wordt. Ik ga natuurlijk niemand vragen om een oordeel te vellen, maar ik overweeg heel serieus om dit meisje aan te nemen in mijn winkel. Het enige wat mij bezighoudt is: Kan een meisje met een dergelijke “handicap” het aan om klanten te adviseren, orders te verwerken etc. zonder dat zij ernstige klachten gaat krijgen (puur voor haarzelf) en klopt mijn toch wel zeer eenzijdige beeld met de werkelijkheid zoals jullie die beleven?

    Alvast veel dank voor de reacties en excuses voor de vooroordelen!

    Onbekend

  • Erina

    Ik heb geen ervaring met mensen die het syndroom Chilles de La Tourette hebben, maar ik ben op dit moment bezig een presentatie te houden over dit syndroom.

    Door mijn vooronderzoek heb ik veel informatie gevonden en hieruit bleek dat sommige mensen met TS hun tics ondercontrolen kan houden dan al niet voor een gedeelte. Wanneer ze bezig zijn met iets wat veel concentratie vereist of wat hij/zij leuk vindt heeft dit een positieve invloed.

    Ik denk dat als je gevoel er mee eens is, je dit meisje gewoon aan moet nemen. Ze heeft van te voren eerlijk aangegeven hoe haar situatie is en er is niemand die haar hier op mag afkeuren.