Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

tics

  • elze

    mijn zoon 9 jaar heeft epilepsie en gebruikt hiervoor ethymal en sinds kort is er een vorm van pdd nos gediagnosteerd er gaat iets niet goed met de informatie verwerking in zijn hoofd, zodat er een soort kort sluiting ontstaat daarom reageerd hij anders op prikkels en veel geluiden als een ander kind,

    om een voorbeeld te noemen: de telefoon gaat zoon zit alleen in de kamer een duckje te lezen, dan moet hij meteen sirene geluiden roepen en dan zo hard mogelijk bij corrigeren stopt hij wel meteen

    en zo reageerd hij overal op, soms erg lastig

    nu heeft hij een jaar ritalin geslikt maar daar zijn we mee gestopt omdat hij een tic kreeg hij schraapt zijn keel en likt voordurend aan zijn hand

    het is geen gezicht hij heeft het van de ritalin gekregen, nu wilde ze concerta voor schrijven, maar durven ze niet aan omdat het mogelijk kan verergeren

    en gaat nu dixarit krijgen, kan je daar ook tics van krijgen

    hij zal eerst een electro cardio gram krijgen om uit te sluiten of zijn hart goed is

    ook gebruikt hij nog risperdal ivm zijn gedrag maar dit helpt op de een of andere manier niet meer vandaar dat hij er iets bij krijgt

  • Tanja

    Ik hoor wel vaker dat kinderen die Tourette hebben, meer tics krijgen van Ritalin.

    Is er ooit gekeken of hij Tourette heeft?

  • monique

    onze kinderpsychiater geeft onze dochter al geen ritalin aangezien dit zeker de

    tics erger maakt…

  • Piet

    ik denk dat uw zoon gewoon kanker gestoord is