Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

info over gts

  • leontine

    Wij moeten voor biologie een praktische opdracht maken over een erfelijke ziekte. Wij hebben gekozen voor gts dus ik vroeg me af of iemand hier ons kan vertellen wat er mis is in de genen of dna waardoor gts wordt veroorzaakt. Alvast bedankt.

    Leontine

  • jeroen

    heey leontine

    ik weet niet of je de opdracht voor school al af hebt maar ik kan je wel wat info geven ik heb de ziekte namelijk al een aantal jaar en ben nu 24

    ik heb de ene onderzoek naar de andere gahad voordat ze wisten wat ik had

    het is namelijk zo bij gilles de la tourette dat er 2 cellen in je hersenen anders gaan werken het heeft te maken met de cellen de prikkel en de rem.

    1 van die twee gaat sneller werken dan normaal en de ander langzamer waardoor men ongecontrolerende bewegingen krijgt.

    je hebt het syndroom in verschillende vormen ik heb het gelukkig maar in een lichte vorm maar er zijn helaas mensen die het veel erger hebben.

    enkele tics zijn: schudden met hoofd, geluidjes maken zoals: schelden, klakken met de tong.

    verder heb je nog met de schouders bewegen

    ik hoop je genoeg geinformeet te hebben en anders kun je me altijd mailen

    laat even weten of je genog info hebt via mijn mail

    groetjes jeroen