Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

Softdrugs werkt bij Tourette?

  • Vincent

    Hallo, graag zou ik willen weten of cannabis een goed medicijn is voor het syndroom van Gilles de la Tourette. Zijn er mensen die er ervaringen mee hebben? Wat zijn zoal de meningen van anderen over het verstrekken van medicinale wiet?

  • R.Bos

    Ja op zich werkt het aardig.Met name slaapproblemen worden hierdoor aanzienlijk minder. wat betreft tics, ook die nemen af maar hou er wel rekening mee dat als je cannabis overdag gebruikt je wel de hele dag onder invloed ervan bent en niet optimaal kan functioneren.

  • Marc Schrama

    Het gebruik van cannabis werkt bij mij heel rustgevend. Ik gebruik sinds september 2003 de cannabis op recept van mijn huisarts, die het een nuttige ervaring vond om dit samen met een patient uit te testen. Wij zijn beiden verbaast over het goede resultaat. Ik gebruik de cannabis in de vorm van thee en drink dit ongeveer twee uur voor het slapen gaan. Ik heb een aantal keren overdag de thee gedronken en kon dan niet of nauwelijks goed en helder functioneren. De nachten zijn inmiddels geweldig. Ik word high, hetgeen een hele prettige ervaring is en slaap de hele nacht door zonder tics en vooral zonder dwanggedachten die de hele nacht doorspoken. Als gevolg van een goede nachtrust kan ik vervolgens overdag beter functioneren en zijn de tics overdag ook minder dan voorheen.

    Ik heb er dus alle baat bij. Ik zou zeggen bespreek het met de behandeld arts en apotheker en laat je goed voorlichten. Waarschijnlijk is de werking voor iedereen anders.

  • Vincent

    En heb je geen last van angsten? Het schijnt dat er stoffen inzitten die angsten veroorzaken. Of zitten die er bij de vorm van thee niet in?

  • Marc Schrama

    Ik heb geen last van angsten door het gebruik van de cannabis. Dat heeft volgens mij niets met de thee te maken, aangezien het de werkzame stof is die de voor de rust zorgt in mijn hoofd. Bij thee duurt het alleen langer voordat er effect is waar te nemen dan bij blowen. Ik heb overigens nog nooit geblowd, omdat ik niet rook. Nogmaals de uitwerking kan natuurlijk bij iedereen anders uitpakken. Ik zou zeggen bespreek het met je arts. Als je van plan bent om 25 april a.s naar de landelijke Tourettedag te komen kan ik je er meer over vertellen. Laat gewoon even weten of je van plan bent om te komen. Hans en Joke Eijsackers weten wie ik ben.

  • Tanja H.

    Ik heb het een paar keer geprobeerd, en ik heb ook goede ervaringen. Het enige nadeel vind ik, dat ik (misschien toeval) meer trek had, de volgende dag.

    Maar ik kan het aanraden, vooral om te slapen.

  • R.Bos

    Hoi Marc,

    Hoe zet jij je thee met welke hoeveelheden en krijg jij het vergoed van je verzekeraar?

    Ik hoor graag nog.

    Raymond

  • Marc Schrama

    Ik maak de thee door 1 gram cannabis af te wegen met een heel zuiver weegschaaltje, vervolgens in ruim een liter water gedurende een kwartier te koken. Als er te veel water verdampd is, dan aanvullen tot 1 liter. Hier doe ik vier tot vijf keer mee.

    Ik krijg het niet vergoed van de zorgverzekeraar. Het kost dan ongeveer € 45,00 per vijf gram en dat is dus € 1,80 per kop. Een goed glas wijn kost evenveel. En een goede rustige nachtrust is me dat best waard.

  • R.Bos

    Schandalig eigenlijk dat het niet vergoed word!! Een goed medicijn behoort gewoon vergoed te worden. Ik werk zelf met lichamelijk gehandicapten waaronde mensen met MS en ook daarbij werkt het erg goed. Denk dan aan pijn klachten en spasmen. Alsof morfine en oxazepam geen drugs zijn en dan nog wel harddrugs ook!!

    Marc Schrama schreef:

    >

    > Ik maak de thee door 1 gram cannabis af te wegen met een heel

    > zuiver weegschaaltje, vervolgens in ruim een liter water

    > gedurende een kwartier te koken. Als er te veel water

    > verdampd is, dan aanvullen tot 1 liter. Hier doe ik vier tot

    > vijf keer mee.

    > Ik krijg het niet vergoed van de zorgverzekeraar. Het kost

    > dan ongeveer € 45,00 per vijf gram en dat is dus € 1,80 per

    > kop. Een goed glas wijn kost evenveel. En een goede rustige

    > nachtrust is me dat best waard.

  • Marleen

    je hele spieren ontspannen erdoor, het is hel erg stil en rustig, niet dat het anders zo lawaaig is, maar daar lijkt het op, elles komt gedempt binnen