Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

Welke medicijnen?

  • R.Bos

    Hallo,

    ik gebruik al een geruime tijd het middel Dogmatil tegen de tics in mijn gezicht en hoofd. Helaas treed er gewenning op en komen de tics volop terug. Ik zou graag willen weten welke medicijnen jullie krijgen en hoe de effecten zijn. Ik was zeer te spreken over Dogmatil aangezien deze geen of nauwelijks bijwerkingen heeft en ben op zoek naar iets soortgelijks……

    Alvast bedankt,

    R.Bos

  • Tanja H.

    Ik weet niet of je lid bent van de Tourette patientenvereniging? Daar kan je een folder kopen over medicijnen, is misschien een idee.

    Ik gebruik Haldol, en ben daar erg tevreden over.

    Ik heb een half jaar Tiapridal gebruikt, maar daarvan kreeg ik vervelende bijverschijnselen. Verder werkte het erg goed.

    Het beste!

  • Wendy H.

    Ik slik risperdal en ik heb er veel aan. Het ergste bij mij was het krabben aan mijn gezicht. Daardoor liep ik altijd met wondjes in mijn gezicht. Met risperdal doe ik het nog wel, maar ik heb er veel meer controle over. Ik kan ermee stoppen als ik merk dat ik het doe. Dat was zonder de risperdal wel anders.

    Het enige nadeel is mijn gewicht. Ik heb eerst dogmatil geslikt, daar merkte ik niets van, ik kwam er alleen erg van aan. Nu met de risperdal blijft mijn gewicht een probleem. Sinds de medicijnen ben ik 15 kilo aangekomen.

  • Tanja H.

    Ja, zo heb ik ook Seroxat geslikt, en dat deed heel veel voor obsessies, angsten en depressies, maar ik ben er ook flinkt (weet niet precies hoeveel) van aangekomen. Nu ben ik gestopt en aan het afvallen.

  • R.Bos

    Ook ik ben erg aangekomen sinds ik Dogmatil gebruik. Ongeveer 10 kilo!!

    Ik moet het maar voor lief nemen. Inmiddels heb ik Orap geprobeerd maar daar kon ik dus absoluut niet tegen en wilde heel de dag maar slapen. Nu gewoon weer Dogmatil en dat gaat weer aardig.

  • Neele

    Waarom kom je daar dan eigenlijk van aan? Krijg je daardoor meer eetlust ofzo?? Ik gebruik Ritalin dat helpt 100% tegen de vervelende irritante rare tic's!

  • Raymond Bos

    Waarom je er precies van aan komt weet ik ook niet. Het schijnt wat met je metabolisme te doen. Ik heb inmiddels wel contact gehad met de fabrikant en die zegt deze klacht vaker gehoord te hebben.

    Ritalin werkte bij mij niet…helaas. Voorlopig maar Dogmatil totdat men ooit eens DE wonderpil ontdekt!!

  • robin

    Hallo

    Ik heb wel eens gehoord dat er ook een operatie is. Je kan dan een schokapparaat in je arm of buik laten plaatsen. Het kost wel veel geld (ik weet niet hoeveel geld precies) maar het onderdrukt je tics. Mischien is het een ide.

    Geschreven door robin 12jaar

  • Tanja H.

    Voor zover ik het weet, wordt er iets in je hersens geplaatst wat je tics onderdrukt. Ik weet niet of het ziekenfonds het vergoed, en of het regelmatig gebeurd. Misschien was het alleen een experiment.

    Tanja