Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

vervolgonderwijs Touretters

  • mignon

    Waar moet onze zoon heen? hij is elf jaar, komt van het speciale basisonderwijs en gaat nu voor 2 jaar naar een schakelbrug klas.

    En dan: hij redt het niet in het reguliere onderwijs. Te grote klassen en te weinig structuur, onduidelijkheid, tussenuren ed.

    Maar wat zijn de alternatieven? prachtig systeem: het leerwegondersteunend onderwijs, kleien groepjes, zelfde schooltijden dagelijks, veel structuur en duidelijkeheid. Ideaal voor een kind die die duidelijkehid nodig heeft.

    Alleen daar kom je met gedragsproblemen niet voor in aanmerking, je moet onder een bepaald intelligentieniveau zitten, of grote leerachterstanden hebben.

    Helaas (toch wel gelukkig) heeft hij die niet.

    In Assen wil ik met andere ouders en instanties gaan onderzoeken wat de mogelijkheden voor slimme kinderen met een gedragsmoeilijkheid zijn.

    Wie komt erbij?

  • frans

    Hallo Mignon

    Zelf ben ik als Touretter naar een IVO mavo geweest.( individueel voortgezet onderwijs)

    Ik weet niet of dit onderwijs nog bestaat maar het was wel de uitkomst.

    Leren in eigen tempo en veel creatieve vakken.

    Groeren Frans