Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

wat moet ik denken?

  • Tabitha

    hallo, een paar dagen geleden ben ik bedreigt door een jongen uit mijn klas. Hij verweet me allerlei dingen die ik nooit gedaan had/heb, hij heeft mij zelfs bedreigt om me neer te schieten en me ‘tegen de muur te plakken’.

    Ik ben hiermee met een eerkracht van mijn school gaan praten, in de hoop om de situatie te verbeteren. Deze vertelde mij echter dat mijn medeleerling la Tourette heeft, en dat hij waarschijnlijk niets van deze bedreigingen meende.

    Ze zei echter niets of deze jongen moest hij een ‘aanval’ krijgen, ook in staat is om over te gaan op fysiek geweld.

    Ik heb informatie opgezocht om deze jongen beter te proberen te begrijpen, maar in sommige documenten staat dat mensen die aan la Tourette leiden, zich meestal niets meer herinneren na een woedeuitbarsting, terwijl mijn klasgenoot zich alles nog zeer goed herinnerd.

    bij deze dus enkele vragen:

    * Was deze uitbarsting echt een gevolg/symptoom van zijn ziekte?

    * Hoe moet ik nu met hem omgaan?

    * Kan hij ook op fysiek geweld overgaan?

    grtz, Tabitha

  • Tanja

    Lastig Tabitha!! Het lijkt me heel vervelend voor je, ik begrijp het als je toch een beetje bang bent.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit zelf zoiets heb, en ook nooit van anderen heb gehoord.

    Ik vind het heel goed als mensen met Tourette een beetje ruimte krijgen, maar jij hebt ook recht op een rustig leven.

    Hij mag jou niet bedreigen, en als hij dat doet door zijn Tourette, mag hij erna wel zijn excuses aanbieden!! Als hij er echt helemaal niets aan kan doen, dan moet hij maar leren om dat te laten. Dingen die echt te erg zijn (en dat vind ik dit, zelfs al gaat hij niet tot geweld over) moet hij bestrijden met therapie of medicijnen.

    Ik vind dat de leerkracht zich er te gemakkelijk vanaf maakt, door te zeggen: maar hij heeft Tourette. Dat is geen vrijbrief om iemand te bedreigen.

    Misschien is er een andere leerkracht, die meer wil doen, en bijvoorbeeld met jou en hem samen erover praat.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en sterkte met deze lastige situatie!!

  • Tabitha

    Dank je wel voor deze uitleg. Ik ben nog maar eens naar de leerkracht geweest. Deze probeert er nu iets meer aan te doen. Ik ben wel blij dat er nu iets aan gedaan wordt, maar het blijft afwachten wat er nu verder gaat gebeuren.

    grtz, Tabitha

  • Tanja

    Ik hoop dat er ondertussen wat verbetert is, want dit hoeft echt niet zo te gebeuren, hoor.

    Heb je ondertussen goed nieuws? Ik hoop het..

  • Tabitha

    ja, de jonge van mijn school is, nadat ook mijn ouders naar de directie zijn gestapt, naar een psycholoog gestuurd.

    Ik probeer normaal te doen tegen hem, maar negeer hem toch liefst zoveel mogelijk. Hij is blijkbaar kwaad op mij, maar ik hoop dat dat snel voorbij zal zijn.

    dank u voor u reactie :-)

    grtz, Tabitha

  • Tanja

    Groot gelijk dat je hem negeert, Tabitha.

    Blij dat er wat aan gedaan wordt.

    Hopelijk komt het niet meer voor!!