Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op tourette.startpagina.nl

probleemgeval

  • Ineke

    Ik ben de moeder van mijn zoontje van 9 jaar. Vorig jaar zomer kreeg hij last van tics, welke in een korte tijd enorm toe namen (motorisch). In de zomervakantie nam het weer af. Eenmaal naar school begon het weer en zijn we naar een neuroloog gegaan. De uitslag ‘een probleemgeval’. Hij moest 6 van de 9 punten scoren, maar hij scoorde bij alles minder. Dus hij heeft vanalles wat. GTS, ADD (alleen hij heeft het niet, want hij scoort te weinig). Op school heb ik er met de leraar over gesproken en die wil zijn best er voor doen, hij heeft alleen de tics nooit gezien, en na enige tijd observeren nog niet. We gaan over een jaar terug naar de neuroloog. We konden kiezen, wachten tot het erger wordt of over een jaar terug.

    Sinds dat we thuis gekomen zijn van de neuroloog is het weer erger geworden. Ook zit er de mogelijkheid in dat we gaan emigreren. Is dit wel goed? Graag zou ik een reactie willen op mijn verhaal.

    Groetjes,

    Ineke

  • Mary

    Ineke,

    Wat is een probleemgeval. Ik vind dit niet prettig gezegd. Als je bij Rotterdam woont zou ik zeggen ga naar het Clara ziekenhuis naar dr. Perreira. Hij ziet volgens mij nooit in een kind een probleemgeval, want alles overlapt elkaar. Mijn zoon van 10 is sinds een maand of 5 bij hem en is geen probleemgeval in zijn ogen.

    Dat een leerkracht geen tics ziet is mij bekend.Als moeder zie je alles. Probeer een arts te vinden waar je je thuis voelt en waar je erkenning krijgt.

    sterkte

    Mary

  • M

    Hallo Ineke.

    Een probleemgeval zou ik het ook niet willen noemen. Ik benz elf 25 jaar en heb gilles de la tourette. Het zou goed kunnen dat Uw zoontje zijn tics bewust of onbewust onderdrukt wanneer hij op school is. Op mijn werk, bij familie en vrienden onderdruk ik ook mijn tics, ondanks het feit dat anderen mij geaccepteerd hebben zoals ik ben. Het is toch een soorrt schaamte wat er bij komt kijken. Ben ik thuis of bij mijn ouders dan kan ik mij laten gaan en merk ik dat mijn tics erger zijn.

    Afgelopen paar jaar heb ik veel gereisd en voor mij had dat geen nadelen.Misschien dat de tics (tijdelijk) toenemen, mochten jullie gaan emigreren. Niet alleen jullie, maar vooral je zoontje moet erg wennen aan een nieuwe omgeving, nieuwe reacties enz. Je zoontje op tijd voorbereiden, goed vertellen wat er gaat gebeuren is wel erg belangrijk. Mensen met tourette hebben graag zelf de regie in handen. Het moet op hun manier. Als ze eenmaal goed voor bereid zijn, kun je alle kanten met ze op, zelfs emigreren!

    Succes, als je wilt reageren, doe dat gerust!

    Groetjes M

  • Drissia Chahma

    Hallo,

    Ik was aan het googlen op het onderwerp reizen/emigreren met tourette en kwam deze pagina tegen.

    Mijn zoon van 10 jaar heeft ook tourette, adhd, gedragsstoornis. Met hem ben ik vanaf zijn geboorte al zèèr regelmatig op (verre)reis geweest. En dan bedoel ik rondreizen. Hij vind het prachtig en geniet met volle teugen van het reizen en de ontmoetingen met andere kinderen, al vind hij het superspannend om contact met ze te leggen. Nu ben ik me aan het orienteren op eventueel emigreren naar een rustiger oord met meer ruimte om ons heen. Ik merk dat hem en mij dat erg goed doet. Alleen zou ik graag ervaringen lezen over emigreren met kinderen met deze of aanverwante beperking. Is er iemand die uit eigen ervaring kan vertellen of me door kan verwijzen? Met name het onderwijs is voor ons een interessant thema, ik kan helaas geen boeken over deze onderneming vinden.

    Vriendelijke groet,

    Drissia Chahma

    M schreef:

    >

    > Hallo Ineke.

    >

    > Een probleemgeval zou ik het ook niet willen noemen. Ik benz

    > elf 25 jaar en heb gilles de la tourette. Het zou goed kunnen

    > dat Uw zoontje zijn tics bewust of onbewust onderdrukt

    > wanneer hij op school is. Op mijn werk, bij familie en

    > vrienden onderdruk ik ook mijn tics, ondanks het feit dat

    > anderen mij geaccepteerd hebben zoals ik ben. Het is toch een

    > soorrt schaamte wat er bij komt kijken. Ben ik thuis of bij

    > mijn ouders dan kan ik mij laten gaan en merk ik dat mijn

    > tics erger zijn.

    > Afgelopen paar jaar heb ik veel gereisd en voor mij had dat

    > geen nadelen.Misschien dat de tics (tijdelijk) toenemen,

    > mochten jullie gaan emigreren. Niet alleen jullie, maar

    > vooral je zoontje moet erg wennen aan een nieuwe omgeving,

    > nieuwe reacties enz. Je zoontje op tijd voorbereiden, goed

    > vertellen wat er gaat gebeuren is wel erg belangrijk. Mensen

    > met tourette hebben graag zelf de regie in handen. Het moet

    > op hun manier. Als ze eenmaal goed voor bereid zijn, kun je

    > alle kanten met ze op, zelfs emigreren!

    >

    > Succes, als je wilt reageren, doe dat gerust!

    > Groetjes M

  • Zarew

    De Arabische taal is een communicatiemiddel voor bijna 320 miljoen mensen in 26 landen van Marokko tot Irak, van Syrië tot Somalië, ofwel het gehele Midden-Oosten.

    http://www.flyingway.com

    Arabisch is de zesde wereldtaal. Het modern standaard Arabisch wordt u op didactische en praktische wijze geleerd d.m.v. lezen, schrijven en spreken. Hierdoor krijgt u ook inzicht in de belangrijkste kenmerken van de grammatica. Met modern standaard Arabisch kunt u zich verstaanbaar maken in alle Arabisch sprekende landen